Så arg att tårar sprutade

Gah vilken förmiddag jag har haft. Åkte till ams för att träffa min händläggare samt få en underskrift. Väl där får jag sitta i 35 fucking minuter och vänta (för att kärringen som tog emot mig la min lapp i fel box - ja jag vet det ärett crazy kösystem). När detväl var min tur hade jag ca 10 min kvar till bilen gick ut. Iaf, kommer in där i rummet och möts (ursäkta spåket) av en jävla spagge som knappt kunde svenska. Jaha, tack för den! Inte kunde hon hjälpa mig med det jag behövde hjälp med i heller och någon underskrift kunde jag minnsann inte få förrän den 21 då det är en månad sen jag blev arbetslös, att jag började jobba i måndags spelade ingen roll. Hon kunde inte skriva på för den ynka veckan som jag ska ha pengar av a-kassan, fin service så jävla fin alltså!

Efter 20 minuters tjabbade, då jag försökte förklara för henne att det varmin handläggare som bad mig komma in denna veckan för en underkrift fick jag spel. Tackade för den otroligt fina servicen av henne, reste mig upp och smällde igen dörren. Jag satt alltså där 20 minuter helt i onödan, ett möte som hade gått på 2 två min om jag hade träffat min ordinare handläggare som KAN svenska.

Fy fan vad jag blir bara jag tänker på det nu! Så på måndag måste denna svensk ta sig dit igen för en signatur, jag blir så fucking trött på detta samhället!

När jag kom ut i bilen ringer mitt hjärta och ska berätta en rolig nyhet, att han fixat jobb till mig. Men vad händer, jo jag vräker av mig allt till honom och asböla av ilska - haha stackars kille. Men eftersom han är så fin som han är så lyssnade han påmig och sen berättade mer om det han skulle.

Så inför nästa vecka har jag alltså två möten. Ett för ett jobb jag redan fått, ett för jobbet hjärtat fixat. Och som om inte det vore nog ringde min mobil för en stund sen och jag blev kallad på en intervju på måndag. Det jobbet vill jag verkligen ha. Bara synd att det är deltid till en början men han skulle se vad han kunde göra för mig :)

Puh vad långt det blev, men från att ha haft värsta tänkbara morgon till nu, världens bästa eftermiddag :) LÅt det bli helg nu så jag kan mysa med mina nära och kära och koppla bort allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0