Man tackar

Ramlade precis in ett sms som gjorde mig rätt ledsen om jag ska vara ärlig. Messet kom från en av mina närmsta vänner. Det stod bara kort och gott, "vad händer? Du har aldrig tid för mig längre." Jaha, OM personen i fråga hade haft minsta lilla intresset av mitt liv hade denna också vetat varför jag inte har haft all den lediga tiden som jag hade för två månader sen. Ni som läser bloggen fattar säkert, för det första har jag träffat en underbar kille och är nykär, vi har bestämt oss för att flytta ihop och har tömt HELA hans lägenhet på mindre än två veckor och slitit med allt själv samtidigt som det har varit kaos här på jobbet i semestertider så jag har jobbat 80% kvällar till 20 eller 21. Behöver jag rabbla mer?

Nu vet personen i fråga inte ens en gång hälften av allt det. Personen bryr sig inte om mitt liv och det känns som det bara är av ren avundsjuka som denna inte bryr sig. Inte en enda gång jag har fått frågan om hur det går mellan Micke och mig eller hur jag mår. Sist vi sågs handlade allt om personen i fråga och allt som händer i dennes liv. Som sagt jag fick inte en fråga och skulle jag berätta något själv hade det blivit sura miner.

Jag är så besviken verkligen, jag känner att vi glider mer och mer ifrån varandra. Det är jättetråkigt verkligen för vi har haft så kul tillsammans. Men jag bor med Micke nu och kan inte personen acceptera det får det vara. Det är han jag vill dela mitt liv med och jag ska kunna ha kvar mina vänner, det är trots allt dom som är viktigast för mig men i detta fallet vet jag inte hur jag ska agera för hur jag än gör så blir det fel.

Ajja, förlåt för ett rörigt inlägg. Jag blev bara så ledsen, varfr skickar man ett sånt sms. Varför inte ta ett initiativ och ringa mig och fråga hur det är och kanske föreslå att vi kan ses en dag?

Kommentarer
Postat av: Stina

Åh förstår inte varför vissa människor är så? Speciellt dom som kallar sig vänner..

2009-07-09 @ 18:09:56
URL: http://stinolino.blogg.se/
Postat av: Mimmi

jag håller helt med dig i detta snäckan...det var exakt så jag kände när Jimmy kom in i mitt liv och du tyckte jag var en toffel... äntligen fattar du grejen när du själv är där!



trist bara att det ska behöva hända såhär...hoppas personen i fråga bättrar sin attityd!

2009-07-14 @ 20:25:23
URL: http://mirakelmilton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0