Det löser sig

Nu har jag fällt både en, två och tusen tårar. Jag ringde Micke när vi fick veta och han kom och mötte mig. Att gråta mot hans axel är en skön känlsa, han är bäst min plutt. Han pratade lugnt med mig och säger att allt kommer lösa sig. Jag hade svårt att tro på det när vi satt där i bilen när jag var som mest uppgiven. Men med lite distans till allt så VET jag att det kommer att lösa sig, det gör det alltid. Och än en gång som man mamma alltid säger - Det finns en mening med ALLT!

Ja, vi fick veta idag att alla vi säljare kommer bli uppsagda. Sanslöst verkligen, tänk så mkt som kan hända med ett företag på bara några månader. Det är skrämmande att man inte sätter stopp för saker och ting. Men gjort är gjort och Vesta kommer fortsätta köras över och snart inte existera längre. Så sjukt hur det ser ut nu mot när vi anställdes i mars - det är nästan så jag blir mörkrädd!

Iaf, min chef ska se vad hon kan göra för oss. Hon har många kontakter i branchen och ska rekommendera mig och en kollega för ett par personer. Det sista hon vill är att vi ska gå arbetslösa. Även hon söker andra jobb och bara det säger väl enm del om vad som hålle rpå att hända på detta företag. Sorgligt men sant!

Min baby är en ängel och har redan fixat två namn till mig som jag ska ringa ikväll på ett konkurrerande företag till Vesta, mohaha :) Så får vi se hur det går. Vill man ha jobb så finns det jobb, det vet ju jag om ingen annan haha!

Kommentarer
Postat av: Lotta

gud vad trist gumman :(

allt kommer lösa sig till det bästa, du passar ju utmärkt som säljare o har ju mkt erfarenhet inom området så du lär inte ha svårt att hitta något nytt jobb inom det :)

H hälsar så mkt!

kram



2009-07-22 @ 17:17:40
URL: http://lumpy.blogg.se/
Postat av: Stina

Åh nej vad tråkigt.. Jag vet hur det känns..! Men du kommer snart att hitta dig ett nytt jobb! KRAM

2009-07-25 @ 11:40:11
URL: http://stinolino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0